Schietvereniging Het Gulden Schot

Bent u 18 jaar of ouder dan valt u onder de senioren. De senioren schieten iedere week op dinsdag- en donderdagavond van 20:00 tot 22:00 uur en om de week op maandagavond en vrijdagavond. Dit kunt u nakijken in onze kalender op onze website www.svhetguldenschot.nl . U kunt dan schieten met pistool, revolver, karabijn of geweer. De vereniging heeft hiervoor een aantal disciplines. Deze kunt u terug vinden op de pagina Schietsport disciplines.

Voor al deze disciplines bieden wij ook een competitie aan voor de sportschutters. Bent u een sportschutter van een andere vereniging, neem dan eerst even contact op met de secretaris van onze vereniging. Heeft u geen ervaring in de schietsport maar wilt u dit wel eens een keer proberen? Kom dan een keer langs op één van onze avonden. U bent welkom tussen 20:00 en 21:00 uur. Neem voordat u lang komt  contact met ons op via email of telefoon.

Komt u voor de eerste keer langs, neem dan wel een geldig legitimatiebewijs mee. Zonder legitimatiebewijs mag u de baan niet betreden. Bij binnenkomst kunt u zich aanmelden bij één van de twee baancommandanten die aanwezig zijn. Deze zijn te herkennen aan de kleding waar ons logo op staat.

Op het moment dat u de baan betreedt is gehoorbescherming verplicht. Deze is aanwezig op de vereniging. Wilt u een beschermbril dragen tijdens het schieten dan kan dit ook. Ook deze zijn aanwezig.

Wat kunt u verwachten als u de accommodatie betreedt?

Bij binnenkomst meldt u zich bij de baancommandant. Deze zal samen met u het introducé register invullen. Nadat u bent ingeschreven krijgt u een introductie trainer toegewezen. Komt u met meerdere personen dan krijgt ieder een eigen trainer toegewezen. Er mogen maximaal 2 introducés tegelijk op de baan. U schiet met een klein kaliber vuurwapen. De trainer zal u deze avond les geven in hoe u met een vuurwapen om moet gaan. Omdat u langskomt op een reguliere schietavond kan het zijn dat er even gewacht moet worden voordat u de baan kunt betreden.

De eerste keer dat u langs komt is geheel gratis. Wilt u later nog een keer terug komen dan betaalt u 6 euro voor de munitie (50 stuks).

Graag zien we u een keer op onze schietavond.